لودینگ

مرکز خرید و مشاوره سمعک در تهران

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 8 دقیقه

مرکز خرید سمعک در تهران / قیمت سمعک همانطور که می دانید سمعک به عنوان یک وسیله کمک شنوایی برای افرادی که از کم شنوایی رنج میبرند، تجویز می شود. خرید سمعک یک امر تخصصی می باشد که باید توسط ادیولوژیست یا شنوایی شناس شما انتخاب شود. خرید سمعک مانند سایر لوازم الکترونیکی نیست که بتوانید از بین صدها مدل موجود در بازار انتخاب کنید. بلکه باید طبق نتیجه شنوایی شخص، مشکلات شنیداری و سایر عواملی که در ادامه به آن میپردازیم، تهیه شود. در نمایندگی مرکز خرید سمعک در تهران انواع مدل سمعک با برند های مختلف موجود می …

مرکز خرید سمعک در تهران / قیمت سمعک

همانطور که می دانید سمعک به عنوان یک وسیله کمک شنوایی برای افرادی که از کم شنوایی رنج میبرند، تجویز می شود. خرید سمعک یک امر تخصصی می باشد که باید توسط ادیولوژیست یا شنوایی شناس شما انتخاب شود.

خرید سمعک مانند سایر لوازم الکترونیکی نیست که بتوانید از بین صدها مدل موجود در بازار انتخاب کنید. بلکه باید طبق نتیجه شنوایی شخص، مشکلات شنیداری و سایر عواملی که در ادامه به آن میپردازیم، تهیه شود. در نمایندگی مرکز خرید سمعک در تهران انواع مدل سمعک با برند های مختلف موجود می باشند که اولین قدم برای تهیه سمعک، انجام تست شنوایی می باشد.

  1. تست شنوایی سنجی / اولین مرحله برای خرید سمعک

شما به محض اینکه متوجه کم شنوایی خود می شوید، باید جهت انجام تست شنوایی در مراکز شنوایی سنجی معتبر اقدام نمایید. ما در مرکز شنوایی سنجی در تهران در منطقه گاندی شمالی و غرب تهران با انجام کلیه ی آزمون های شنوایی در خدمت شما عزیزان می باشیم.

بعد از انجام تست های لازم جهت یررسی شنوایی، مشاوره جهت خرید بهترین سمعک به شما ارائه می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد انواع کم شنوایی را اینجا بخوانید.

  1. مشاوره خرید سمعک / خرید بهترین سمعک

سمعک بر اساس شکل ظاهری، کیفیت و تکنولوژی بکار در آن، انواع مختلفی دارد.

انواع سمعک بر اساس شکل ظاهری: سمعک داخل گوشی / سمعک پشت گوشی می باشد.

که هر کدام از سمعک داخل گوشی و پشت گوشی سایز های مختلفی دارند که بر اساس میزان کم شنوایی، شکل کم شنوایی، سلامت پرده گوش، عفونت گوش، سن، شغل، سبک زندگی و… تجویز می شوند.

طبقه بندی سمعک بر اساس سطوح کیفیتی مختلف، به سه دسته سمعک دیجیتال، سمعک هوشمند و سمعک فرا هوشمند تقسیم بندی می شود.

در جلسه مشاوره و انتخاب سمعک ممکن است سوالاتی برای کاربران سمعک مطرح شود که در ادامه به رایج ترین دغدغه شما می پردازیم.

چرا باید از سمعک استفاده کنم؟

همانطور که برای جبران ضعف بینایی از عینک استفاده می کنیم، سمعک هم برای درمان کم شنوایی می باشد. کم شنوایی درمان نشده رابطه مستقیمی با کاهش میزان تعاملات، افت تحصیلی، انزوا، کاهش اعتماد به نفس و … دارد. و مهمتر از آن، عدم استفاده از سمعک باعث افت تدریجی شنوایی می شود. در نتیجه برای حفظ سلامت جسم و روان باید مراقب حس شنوایی خود باشیم و در صورت لزوم از سمعک جهت بهتر شنیدن و افزایش کیفیت زندگی استفاده کنیم.

چه سمعکی برای من مناسب است؟

انتخاب بهترین مدل سمعک بر اساس میزان کم شنوایی، نوع کم شنوایی، سن، شغل، سابقه استفاده از سمعک، عفونت و ترشح گوش، میزان تعاملات و سبک زندگی می باشد. همکاران ما در مرکز خرید سمعک در تهران شما را در انتخاب بهترین مدل سمعک یاری می کنند.

توضیحات بیشتر را در مورد انتخاب بهترین مدل سمعک اینجا بخوانید.

آیا باید برای هر دو گوش سمعک استفاده کنم؟

اگر هر دو گوش دچار کم شنوایی باشد، حتما باید از دو سمعک استفاده شود. سمعک تک گوش برای افرادی است که یک گوش کاملا شنوا دارند یا یک گوش کاملا ناشنوا.

البته موارد استثنایی هم وجود دارد:

در برخی از افراد بخصوص در سالمندان، مشکلات پردازش شنیداری به حدی است که از دو سمعک نمیتوانند استفاده کنند. در جلسه مشاوره و تست سمعک حتما این موارد توضیح داده خواهد شد.

جهت اطلاعات بیشتر: مزیت استفاده از سمعک دو گوشی

روزانه چند ساعت از سمعک استفاده کنم؟

در 2-1 ماه اول که صرفا جهت عادت پذیری به سمعک می باشد، توصیه می کنیم از ساعات کم شروع شود. اما بعد از تنظیم اصلی سمعک که بعد از یک ماه می باشد، حتما اکثر ساعات روز باید استفاده شود. به طور میانگین بین 5 الی 12 ساعت مناسب است. برای بهبود درک شنوایی، باید به صورت منظم و در محیط های مختلف سمعک را استفاده کنید.

توجه داشته باشید که سمعک را چند ساعت مداوم در گوش نگذارید. از آنجاییکه محیط گوش مرطوب و تاریک است محل مناسبی است برای رشد قارچ. در نتیجه توصیه می کنیم به ازای هر 2-1 ساعت استفاده، حدود 10-5 دقیقه سمعک را از گوش خارج کنید تا خشک شود.

سمعک داخل گوشی بهتر است یا سمعک پشت گوشی؟

ظاهر سمعک، تعیین کننده کارایی و کیفیت سمعک نیست.

در هر دو سبک سمعک داخلی گوشی و سمعک پشت گوشی، کیفیت های متنوعی داریم.

افرادی که از پارگی پرده گوش، ترشح و عفونت گوش، تنگی کانال گوش رنج می برند، کاندید مناسبی برای استفاده از سمعک داخل گوشی نیستند. همینطور افراد با کم شنوایی شدید باید از سمعک پشت گوشی استفاده کنند.

امروزه در اکثر انواع سمعک، قابلیت اتصال موبایل به سمعک جهت کم و زیاد کردن صدا و تغییر برنامه ها وجود دارد.

اتصال بلوتوثی سمعک به موبایل جهت برقراری تماس و شنیدن موزیک و ویس به صورت مستقیم از سمعک، در رده های بالای سمعک در برندهای مختلف وجود دارد. اما این قابلیت بیشتر در سمعک های پشت گوشی به چشم میخورد و اگر بخواهیم در سمعک داخل گوشی بکار ببریم، باید سایز سمعک داخل گوشی خیلی بزرگ شود که در این صورت فرد ترجیح می دهد از سمعک ریک ( پشت گوشی ظریف) استفاده کند.

یکی از دلایل تمایل افراد به سمعک داخل گوشی، ظاهر سمعک است که توقع دارند کاملا نامریی باشد. توجه داشته باشید که سمعک کاملا نامرِئی یا سمعک iic هیچگونه قابلیت اتصال به موبایل و اپلیکیشن ندارد.

برای انتخاب استایل سمعک حتما همه جزییات باید بررسی شود. پیشنهاد می کنیم محتوای مربوط به سمعک پشت گوشی بهتر است یا سمعک داخل گوشی را مطالعه نمایید.

 

سمعک را تا چند سال میتوانم استفاده کنم؟

عمر مفید سمعک ( بدون در نظر گرفتن نوع، استایل، مدل، برند و …)، 3 تا 5 سال می باشد. توصیه می کنیم همگام با تکنولوژی پیش روید و حتما بعد از این مدت جهت خرید سمعک جدید با تکنولوژی روز اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید اگر مراقبت و نظافت سمعک را بخوبی رعایت کنید، سال های سال ممکن است کار کند. اما دلیل نمی شود که شما هم بیش از حد از سمعک کار بکشید. ما در حقیقت عمل شنیدن را با مغزمان انجام می دهیم و مغز جهت درک و پردازش صدا نیاز به تکنولوژی و فناوری جدید دارد.

سمعک باتری خور بهتر است یا سمعک شارژی؟

انتخاب سمعک باتری خور و سمعک شارژی به عوامل متعددی بستگی دارد که قبل از خرید سمعک باید همه جوانب را بررسی کنیم.

کوچکترین سایز باتری سمعک، 10 می باشد که مخصوص سمعک داخل گوشی و برخی از مدل های سمعک ریک است. طول عمر باتری شماره 10، بین 2 تا 5 روز می باشد.

باتری شماره 312 برای برخی از سمعک های داخل گوشی، سمعک ریک و سمعک پشت گوشی است. طول عمر باتری شماره 312، حدود 4 تا 7 روز می باشد.

باتری شماره 13 مخصوص سمعک پشت گوشی و برخی از سمعک های ریک است. طول عمر باتری شماره 13، حدود 6 تا 10 روز است.

بزرگترین سایز باتری سمعک، باتری شماره 675 است که برای سمعک پشت گوشی سوپر پاور و اولترا پاور است و تا حدود یک ماه هم کار می کند.

در سمعک شارژی باید هر شب سمعک را بین 3 تا 5 ساعت شارژ نمایید و حدود 12 تا 18 ساعت در مدل های مختلف سمعک شارژ را نگه می دارد.

مدت زمان نگه داری باتری و شارژ سمعک به میزان کم شنوایی و تکنولوژی سمعک بستگی دارد.

هر چه میزان کم شنوایی بیشتر باشد، باتری و شارژ سمعک سریعتر تمام می شود.

هر چه سمعک پیشرفته تر باشد، سریعتر شارژ و باتری سمعک تخلیه می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه سمعک شارژی و باتری خور را اینجا بخوانید.

  1. قیمت سمعک / لیست قیمت انواع سمعک

قیمت سمعک بر اساس نوع و کیفیت سمعک متفاوت است.

  • نکته مهم:

ظاهر سمعک هیچ تاثیری بر قیمت سمعک ندارد.

سمعک نامریی لزوما گرانتر نیستند.

سمعک های سوپر پاور و سمعک پشت گوشی، لزوما ارزانتر نیستند.

قیمت سمعک کاملا تحت تاثیر کیفیت و تکنولوژی بکار رفته در سمعک می باشد.

  • نکته بسیار مهم:

همیشه سمعک های گران قیمت به معنای کاربردی تر بودن و مناسب تر بودن برای کاربر سمعک نیست.

کاربردی بودن سمعک بستگی به نیاز های فرد کم شنوا دارد.

مطالب مرتبط:

قیمت سمعک داخل گوشی

قیمت سمعک پشت گوشی

  1. قالب گیری از گوش / قالب سمعک

پس از انجام تست شنوایی، مشاوره و انتخاب سمعک، باید از گوش بیمار قالب گیری انجام شود. قالب سمعک باید متناسب با نوع سمعک و میزان کم شنوایی باشد. خیلی مهم است که قالب گیری از گوش با دقت انجام شود تا در هنگام تنظیم سمعک با مشکل مواجه نشویم. اگر قالب سمعک بزرگ باشد، بیمار از درد گوش شکایت می کند. و اگر کوچک باشد، موقع صحبت کردن، غذا خوردن و راه رفتن ممکن است از گوش فرد خارج شود و سمعک سوت بزند. انتخاب نوع قالب سخت و نرم هم به میزان کم شنوایی فرد بستگی دارد.

در مرکز خرید سمعک در تهران می بینید که امروزه سمعک های جدید نیازی به قالب گیری ندارند و با قالب های سیلیکون نرم تجویز می شوند.

 

  1. تنظیم سمعک / آموزش سمعک

یکی از مهمترین پروسه تجویز سمعک برای بیمار، تنظیم سمعک می باشد. در جلسه اول تنظیم سمعک در حداقل حالت قرار می گیرد صرفا جهت اینکه فرد به صداها عادت کند. توصیه می کنیم فرد به مدت 3 الی 4 هفته آرام آرام از سمعک استفاده کند و بعد از حدود یک ماه تنظیم  اصلی انجام شود. ممکن است در طی 3 ماه اول چند نوبت تنظیم صدای سمعک را تغییر دهیم.

عواملی که بر تنظیم صدای سمعک تاثیرگذار هستند:

  • میزان کم شنوایی
  • مدت زمان شروع کم شنوایی
  • مدل و کیفیت سمعک
  • برند سمعک
  • سابقه حضور در محیط های پر سروصدا
  • وزوز گوش
  • سرگیجه
  • آستانه تحمل فرد
  • سبک زندگی
  • شرایط روحی و روانی فرد

یک باور رایج اشتباه بین کاربران سمعک

سمعک یکبار تنظیم می شود و سال های سال باید کار کند.

نکته مهم این است که سمعک یک پروتزی است که به تنظیم نیاز دارد.

حتما هر 6 ماه یکبار باید تست شنوایی جدید انجام دهید و مطابق با آن تنظیم سمعک هم انجام شود.

علاوه بر آن سمعک نیاز به سرویس دوره ای دارد که باید توسط ادیولوژیست انجام شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره سمعک با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
  • نحوه استفاده از سمعک / نکات مهم در نگهداری از سمعک | کیمیا سمعک | مشاوره و خرید سمعک در تهران 4 ماه پیش

    […] را درک کند.  این مقاله برای کمک به استفاده حداکثری ازسمعک،  نه تنها در حال حاضر، بلکه در دراز مدت ایجاد شده […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰