لودینگ

بهترین مرکز شنوایی سنجی در میدان ونک

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

مرکز شنوایی سنجی در میدان ونک تابحال به این موضوع فکر کرده اید که ما چگونه می شنویم؟ امواج صوتی از طریق مجرای گوش به پرده گوش می رسد و باعث ارتعاش آن می شود. ارتعاشات از پرده گوش به استخوانچه های گوش میانی منتقل می شود. استخوانچه ها، ارتعاشات را به حلزون گوش می فرستند (حفره مارپیچی در گوش داخلی شما که با سلول های مویی پوشیده شده است). سلول های مویی مرتعش می شوند و پیام هایی را به عصب شنوایی  (عصبی که گوش های شما را به مغز متصل می کند) می فرستند. مغز این اطلاعات را …

مرکز شنوایی سنجی در میدان ونک

تابحال به این موضوع فکر کرده اید که ما چگونه می شنویم؟

امواج صوتی از طریق مجرای گوش به پرده گوش می رسد و باعث ارتعاش آن می شود.

ارتعاشات از پرده گوش به استخوانچه های گوش میانی منتقل می شود. استخوانچه ها، ارتعاشات را به حلزون گوش می فرستند (حفره مارپیچی در گوش داخلی شما که با سلول های مویی پوشیده شده است). سلول های مویی مرتعش می شوند و پیام هایی را به عصب شنوایی  (عصبی که گوش های شما را به مغز متصل می کند) می فرستند. مغز این اطلاعات را دریافت کرده و به صدا تبدیل می کند.

به عبارت دیگر، ما شنیدن را با مغزمان انجام می دهیم.

حال تصور کنید که اگر کوچکترین اختلالی در این مسیر ایجاد شود، مکانیسم شنیدن با مشکل مواجه می شود. جهت شنوایی سنجی در محدوده ونک می توانید به مرکز شنوایی سنجی کیمیا در خیابان گاندی شمالی مراجعه نمایید.

 

 

«انواع کم شنوایی»

در نظر داشته باشید بسیاری از بیماری ها می توانند بر شنوایی شما تاثیر بگذارند. مثل:

 شنوایی به طور طبیعی با افزایش سن ضعیف می شود. قرار گرفتن در معرض صدا، بیماری ها و مصرف برخی داروها همگی می توانند در کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن نقش داشته باشند. با مراجعه به بهترین و مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در محدوده میدان ونک، تمام ارزیابی های گوش میانی، گوش داخلی و عصب گوش انجام می شود.

ضربه به گوش: فشار دادن گوش پاک کن یا سایر اشیاء به داخل گوش می تواند منجر به پارگی پرده گوش شود. یک سیلی محکم به گوش شما می تواند باعث تروما شود و ضربه به سر می تواند باعث شکستگی در گوش شما شود. پارگی پرده گوش یکی از اورژانس های گوش است که می بایست در سریعترین زمان بررسی شود. مرکز ارزیابی شنوایی کیمیا واقع در گاندی شمالی/میدان ونک مجهز به ویدئواتوسکوپ می باشد و میزان و محل دقیق پارگی پرده گوش به درستی و با دقت نشان داده می شود.

بیماری: بیماری های قلبی عروقی و دیابت با کاهش خون رسانی به گوش و سیستم شنوایی می توانند خطر ابتلا به مشکلات شنوایی را افزایش دهند. توصیه می کنیم در صورت ابتلا به این بیماری ها به صورت شش ماه یکبار شنوایی خود را در مرکز شنوایی سنجی کیمیا در ونک ارزیابی کنید تا از سلامت سیستم گوش و تعادل مطمئن شوید.

دارو: برخی از داروها، مانند داروهای درمان سرطان، برخی آنتی بیوتیک ها، ضد مالاریا، روماتیسم می توانند در کاهش شنوایی نقش داشته باشند. با چکاپ سالانه شنوایی در بهترین مرکز ارزیابی شنوایی میدان ونک از تاثیر داروها روی حس شنوایی خود آگاه شوید.

 

 

لیست داروهای سمی برای گوش

قرار گرفتن در معرض صدا: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صداهای بیش از حد بلند به ساختارهای گوش داخلی آسیب می رساند و باعث کاهش شنوایی می شود. این می تواند به تدریج و در طول زمان اتفاق بیفتد (مثلاً سال ها کار در یک کارخانه)، یا می تواند فوراً اتفاق بیفتد (هنگام استفاده از چیزهایی مانند سلاح گرم یا ترقه). با این حال، کم شنوایی ناشی از صدا با استفاده از وسایل حفاظت شنوایی 100% قابل پیشگیری است. بهترین مرکز شنوایی سنجی کیمیا واقع در میدان ونک، گاندی شمالی نماینده عرضه انواع قالب های ضد صوت می باشد.

جرم گوش: جرم گوش (سرومن) در کانال گوش طبیعی و سالم است. اما گاهی اوقات جرم بیش از حد گوش می تواند ایجاد شود و مانع از رسیدن صدا به پرده گوش شود. در نهایت، می تواند منجر به کاهش شنوایی شود. در این موارد برداشتن جرم گوش توسط پزشک می تواند به بازیابی شنوایی کمک کند. در کلینیک شنوایی سنجی کیمیا می توانید از طریق ویدئواتوسکوپ میزان جرم گوش خود را ببینید.

مرکز شنوایی سنجی کودک در میدان ونک

ارزیابی شنوایی نوزاد از همان بدو تولد باید انجام شود. مرحله اول شنوایی سنجی نوزاد معمولا در روز تولد در بیمارستان انجام می شود. مرحله دوم ارزیابی شنوایی نوزاد تا قبل یک ماهگی باید انجام شود. مرکز شنوایی سنجی کیمیا مجهز به انواع تست های شنوایی سنجی کودک در ونک می باشد.

غربالگری شنوایی نوزادان بدو تولد

اگر کودک دارای ریسک فاکتور مانند زردی بالا، تولد زودرس، کمبود اکسیژن حین تولد، وزن پایین، نمره آپگار پایین، سابقه کم شنوایی در خانواده، بستری در NICU  باشد، حتما در سه ماهگی باید تست شنوایی ABR انجام شود. با مراجعه به مرکز شنوایی سنجی کودک در ونک، شنوایی فرزند دلبدتان را ارزیابی نمایید. شنوایی سنجی کودک تا دو سالگی به صورت شش ماه یکبار باید انجام شود. مرکز ارزیابی شنوایی کودک در محدوده میدان ونک علاوه بر سنجش شنوایی کودکان، مجهز به انواع تست های گوش میانی و عفونت گوش کودکان می باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کم شنوایی و سمعک کودکان را اینجا بخوانید.

 

 

مرکز شنوایی سنجی بزرگسال در میدان ونک

انواع آزمون های شنوایی ادیومتری، تیمپانومتری، رفلکس آکوستیک و تست گفتاری از خدمات مرکز شنوایی سنجی بزرگسالان در ونک می باشد. انواع خدمات سمعک از قبیل تجویز سمعک، تنظیم و تعمیر سمعک، قالب گیری گوش در مرکز تخصصی شنوایی سنجی بزرگسالان در میدان ونک توسط ادیولوژیست انجام می شود. توصیه می کنیم افراد بالای 60 سال، به صورت سالانه ارزیابی شنوایی و تعادل را جدی بگیرند. علاوه بر بیماری هایی مثل دیابت، بیماری قلبی عروقی و …، افزایش سن هم می تواند بر سیستم شنوایی و تعادل فرد اثر بگذارد. مرکز شنوایی سنجی بزرگسالان کیمیا واقع در میدان ونک، خیابان گاندی شمالی در خدمت مراجعین عزیز می باشد.

سکته گوش را جدی بگیرید.

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰