لودینگ

بهترین سمعک کدام است؟

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که به جبران (اما نه درمان) کم شنوایی خفیف تا عمیق کمک می کند . سمعک ها در سبک ها و اندازه های بسیار متنوعی وجود دارند و افراد می توانند در هر سنی که با کم شنوایی دست و پنجه نرم می کنند، استفاده کنند . سمعک ها توسط متخصصان ادیولوژی تجویز و تنظیم می شوند. سمعک چگونه کار می کند؟ سمعک معمولاً حاوی یک میکروفون، تقویت کننده و بلندگو است. میکروفون امواج صوتی صوتی را می گیرد و آنها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند که سپس توسط تقویت کننده …

سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که به جبران (اما نه درمان) کم شنوایی خفیف تا عمیق کمک می کند . سمعک ها در سبک ها و اندازه های بسیار متنوعی وجود دارند و افراد می توانند در هر سنی که با کم شنوایی دست و پنجه نرم می کنند، استفاده کنند .

سمعک ها توسط متخصصان ادیولوژی تجویز و تنظیم می شوند.

سمعک چگونه کار می کند؟

سمعک معمولاً حاوی یک میکروفون، تقویت کننده و بلندگو است. میکروفون امواج صوتی صوتی را می گیرد و آنها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند که سپس توسط تقویت کننده پردازش و تقویت می شود. این سیگنال‌ها سپس به بلندگو ارسال می‌شوند که آن‌ها را دوباره به امواج صوتی تبدیل می‌کند و صدای بلندتر و واضح‌تری را برای کاربر ایجاد می‌کند. این روش تقویت صدا می تواند به بهبود شنوایی فرد و درک گفتار دیگران کمک کند.

هزینه سمعک چقدر است؟

قیمت سمعک بسته به برند سمعک، مدلی که انتخاب می‌کنید، ویژگی‌ و تکنولوژِی بکار رفته در سمعک می‌تواند بسیار متفاوت باشد. با در نظر گرفتن تولیدکنندگان و مدل های برتر، قیمت شروع یک جفت سمعک در سال 2023 از حدود 8 میلیون تومان تا بالای 20 میلیون تومان متغیر است.

چرا سمعک اینقدر گران است؟

عوامل مختلفی می توانند در هزینه سمعک نقش داشته باشند، از جمله:

 

  • تحقیق و توسعه مستمر برای نوآوری محصول و فناوری
  • خدمات همراه
  • عدم پوشش کامل بیمه برای سمعک

 

آیا سمعک‌های گران‌تر بهتر عمل می‌کنند؟

در حالی که سمعک‌ گران‌قیمت ممکن است با ویژگی‌های فناوری پیشرفته‌تر مانند سازگاری بلوتوث یا پخش جریانی بی‌سیم همراه باشند، اما لزوماً بهتر از مدل‌های مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر برای همه کاربران نیستند. بهترین سمعک برای شما به عوامل متعددی از جمله درجه خاص کم شنوایی شما، سبک زندگی و موارد دیگر بستگی دارد. با یک متخصص شنوایی شناس مشورت کنید تا بهترین سمعک را برای شما تعیین کند واینکه کدام گزینه برای بودجه شما مناسب است.

آیا سمعک ارزان ارزش خرید دارد؟

قیمت مقرون به صرفه برای سمعک لزوماً آن را به یک دستگاه ضعیف تبدیل نمی کند. معمولاً سمعک‌های مقرون به صرفه نسبت به مدل‌های گران‌تر دارای سطوح فناوری پایه ‌تر و ویژگی‌های اضافی و پیشرفته ‌تر هستند. امروزه بسیاری از سمعک‌های ارزان تر نیز دارای چندین باند و کانال می باشند و از تنظیمات خوبی بهره مند هستند.

با این اوصاف، بهتر است قبل از انتخاب بهترین سمعک، با یک متخصص شنوایی شناس مشورت کنید تا یک معاینه مناسب را انجام دهید و توصیه های ادیولوژیست بر اساس میزان کم شنوایی، سبک زندگی، ترجیحات کاربر و بودجه می باشد.

از کجا می توانم ارزان ترین سمعک را بخرم؟

در مرکزشنوایی و سمعک کیمیا، شما می توانید با متخصصین شنوایی شناس صحبت کنید تا در مورد بهترین گزینه های سمعک برای شما توصیه های لازم را بدهند و انتخاب خود را بر اساس مقرون به صرفه بودن انجام دهید. هدف گذاری برای خرید سمعک ارزان تر به جای سمعکی که بتواند به طور مناسب کم شنوایی شما را برطرف کند، می تواند منجر به انتخاب سمعکی شود که به خوبی برای شما کار نمی کند. در نتیجه حتما قبل از خرید سمعک، با ادیولوژیست مشورت کنید تا بهترین سمعک متناسب با میزان کم شنوایی و بودجه خود را انتخاب کنید.

آیا بیمه سمعک را پوشش می دهد؟

امروزه اکثر بیمه های پایه و تکمیلی تا حدودی از هزینه سمعک را پوشش می دهند. شما در مرکز تخصصی شنوایی و سمعک کیمیا می توانید از بیمه خود استفاده کنید.

خرید بهترین سمعک

کاترین پالمر، شنوایی شناس، رئیس سابق آکادمی شنوایی شناسی آمریکا و مدیر شنوایی شناسی و سمعک در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، می گوید:

مهم ترین عامل در تجویز موفق سمعک، تناسب صوتی و تناسب بدنی است.

 

تناسب آکوستیکی یا صوتی به این معناست که شنوایی شناس چقدر خوب سمعک را برای نیازهای شنوایی شما تنظیم می کند.

تناسب بدنی به میزان قراگیری سمعک در گوش بستگی دارد که هم بر شنوایی و هم بر راحتی شما تأثیر می گذارد.

انتخاب یک سمعک عالی به سه چیز بستگی دارد:

  • نوع کم شنوایی شما

بسیاری از افراد ابتدا شنوایی خود را در فرکانس های بالا از دست می دهند. تست‌های شنوایی حساسیت، یا میزان بلندی صدا برای شنیده شدن، و وضوح، یا اینکه فرد چقدر می‌تواند گفتار را بفهمد را اندازه‌گیری می‌کند. تنظیم سمعک طبق نتایج بدست آمده از ارزیابی شنوایی شما انجام می شود.

  • سبک زندگی شما

آیا شما کار می کنید؟ آیا عاشق غذاخوری در رستوران هستید؟ آیا به پادکست گوش می دهید؟ سبک زندگی شما نشان می‌دهد که کدام ویژگی‌ها، مانند اتصال بلوتوث ، مهم هستند. همچنین، برخی از سبک های سمعک، مانند پشت گوش یا کاملاً درون کانال، برای موقعیت های خاص بهتر یا بدتر هستند.

  • مهارت شما

اگر لرزش دست دارید، از ضعف بینایی رنج می برید و … سمعک های نامریی را توصیه نمی کنیم و بجای آن سمعک با سایز بزرگتر و سمعک قابل شارژ اغلب توصیه می شود.

 

متخصص شنوایی شناس بر اساس این یافته ها و بودجه شما، استایل و سطح تکنولوژی سمعک را مشخص می کند.

پالمر می گوید:

« در پایان روز، بهترین سمعک همان سمعکی است که فرد استفاده می کند »

ویژگی های کلیدی که باید درانتخاب بهترین سمعک در نظر بگیرید

  • میکروفون جهت دار که مکالمه را در محیط های پر سر و صدا آسان تر می کند.
  • تله کویل (t-coil) که صدای گوینده را نسبت به نویز پس زمینه در مکان های عمومی تقویت می کند.
  • میکروفون های از راه دور
  • فناوری حذف فیدبک، که بازخورد صوتی یا همان سوت سمعک را کاهش می دهد.
  • فن آوری های کاهش نویز و باد
  • اتصال بی سیم با دستگاه های سازگار با بلوتوث
  • کنترل از راه دور برای تنظیم آسان
  • تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده برای نیازها و محیط های مختلف گوش دادن

قبل از خرید سمعک به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که با انواع مختلف سمعک و ویژگی ها و فناوری های آنها آشنا شدید، بدانید که دو مرحله مهم قبل از خرید وجود دارد.

  • ارزیابی شنوایی را در مراکز معتبر انجام دهید.

تجویز سمعک بر اساس نتایج ارزیابی شنوایی شما انجام می شود. پس مطمئن شوید که در مرکز معتبر با دستگاه های پیشرفته و مجهز تست می شوید.

  • در مورد قابلیت های کامل سمعک بپرسید.

حتی اگر الان کم شنوایی متوسط داشته باشید، ممکن است در آینده تغییر کند وشنوایی شما بدتر شود. از آنجاییکه سمعک گران است و نمیتوانید سالانه تعویض کنید، حتما قبل از خرید سمعک با یک شنوایی شناس در مرکز معتبر تجویز سمعک مشورت کنید تا توصیه های لازم برای انتخاب بهترین سمعک متناسب با میزان کم شنوایی، بودجه و سبک زندگی شما داشته باشد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
  • نمایندگی سمعک در غرب تهران | کیمیا سمعک | مشاوره و خرید سمعک در تهران 3 هفته پیش

    […] کارشناس ادیولوژی با عنوان: (بهترین سمعک کدام است؟) را مطالعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰