لودینگ

چرا باید از دو سمعک استفاده کنیم؟

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 3 دقیقه

سمعک دو گوشی اگر شما هم به تازگی متوجه کم شنوایی خود شده اید، احتمالا موقعی که شنوایی شناس شما سمعک را توصیه می کند، گارد می گیرید و از خود می پرسید آیا واقعا من به سمعک نیاز دارم؟ و اگر شما کم شنوایی دو گوشی داشته باشید مسلما نیاز به دو سمعک دارید و بازهم درگیری ذهنی جدید که:  آیا واقعا من به دو سمعک نیاز دارم؟  با یک سمعک هم صدا هارو میشنوم پس چه نیازی به سمعک دو گوشی است؟   درجات مختلف کم شنوایی در یک یا دو گوش اگر فقط در یک گوش شما …

سمعک دو گوشی

اگر شما هم به تازگی متوجه کم شنوایی خود شده اید، احتمالا موقعی که شنوایی شناس شما سمعک را توصیه می کند، گارد می گیرید و از خود می پرسید آیا واقعا من به سمعک نیاز دارم؟ و اگر شما کم شنوایی دو گوشی داشته باشید مسلما نیاز به دو سمعک دارید و بازهم درگیری ذهنی جدید که:

  •  آیا واقعا من به دو سمعک نیاز دارم؟
  •  با یک سمعک هم صدا هارو میشنوم پس چه نیازی به سمعک دو گوشی است؟

 

درجات مختلف کم شنوایی در یک یا دو گوش

  • اگر فقط در یک گوش شما کم شنوایی دارید و در گوش دیگر شنوایی طبیعی یا تقریبا طبیعی دارید، پس تنها چیزی که نیاز دارید یک سمعک است.
  • اما اکثر افراد دچار کم شنوایی در هر دو گوش هستند، به خصوص اگر این کم شنوایی ناشی از سن باشد. (شما ممکن است در یک گوش  شنوایی بهتری داشته باشید اما به احتمال زیاد هر دو گوش کم شنواست به درجات مختلف) در این صورت، تحقیقات و تجربه نشان می دهد که در نهایت با دو سمعک رضایت بیشتری خواهید داشت.
  • در صورتیکه در یک گوش شنوایی نرمال دارید و گوش دیگر کاملا ناشنوا است، سمعک کراس گزینه مناسبی است.
  • اگر یک گوش شنوایی نرمال و گوش دیگر به درجاتی از کم شنوایی مبتلاست، فقط برای گوش کم شنوا، سمعک تجویز می گردد.

مزایای استفاده از سمعک دو گوشی

  • یکی از مزیت‌های مسلم استفاده از دو سمعک این است که می‌توانید آنها را با صدای کمتری نسبت به زمانی که فقط یکی استفاده می‌کنید تنظیم کنید. این به این دلیل است که وقتی مغز سیگنال‌هایی را از دو گوش دریافت می‌کند به جای یک گوش، صداهای ملایم، بلندتر به نظر می‌رسند در نتیجه نیازی نیست که تنظیم سمعک خود را در درجات بالا بگذارید و در طولانی مدت احساس بهتری نسبت به آن دارید.
  • فرض کنید در یک محیط پرسروصدا هستید و چندین شخص در حال صحبت هستند، وقتی شما از یک سمعک استفاده می کند بجای دو سمعک، طبیعتا از سمتی که سمعک دارید صداها بلند تر است و صدای اشخاصی که در سمت دیگر هستند را به سختی متوجه می شوید.
  • اکنون تصور کنید که جهت سمعک به سمت صداهای زمینه ای و مزاحم باشد و صدای اشخاص سمت گوشی که سمعک دارد، در این صورت باید به افراد بگوئید لطفا از این جهت با من صحبت کنید!!!! اما وقتی از دو سمعک استفاده می کنید مانند شخص طبیعی صدا ها از نویز تفکیک می شوند و درک شنوایی شما افزایش می یابد.
  • وقتی به کم شنوایی دو گوشی مبتلا هستید و فقط از یک سمعک استفاده می کنید، از روبرو با فاصله نزدیک عموما مشکلی نخواهید داشت چون از لب خوانی و توجه و تمرکز هم استفاده می کنید. ولی از پشت سر و روبرو با فاصله دورتر قطعا مشکل شنوایی همچنان باقیست.
  • عادت پذیری به سمعک در حالت دو گوشی بسیار بهتر است. چون وقتی یک سمعک دارید، از دو گوش متفاوت می شنوید یک گوش کم شنوا اما طبیعی و گوش دیگر شنوایی نرمال اما با سمعک. و همین تفاوت ها باعث می شود شما دیرتر و سخت تر به سمعک عادت کنید.
  • استفاده از سمعک های وایرلس در هر دو گوش، درک شنوایی دو گوش را افزایش می دهد، زیرا سمعک ها به جای مسیر تک گوشی برای پردازش صدا، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و داده ها را به انتقال می دهند. این بدان معناست که درک شنوایی در حالت سمعک دو گوشی بسیار بیشتر از سمعک یک گوشی می باشد.
  • با استفاده از دو سمعک، خستگی و تلاش بیش از اندازه مغز برای شنیدن کم می شود. در نتیجه افرادی که از سمعک دو گوشی استفاده می کنند، در پایان روز احساس خستگی کمتری دارند نسبت به افرادی که با وجود کم شنوایی دو طرفه، فقط از یک سمعک استفاده می کنند.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
  • Mason 2 ماه پیش

    Wow, marvelous blog layout! How long have you been running a blog for? you made blogging glance easy. The total glance of your site is fantastic, as well as the content material! You can see similar here ecommerce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰