لودینگ

مشاوره انتخاب سمعک مناسب

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 3 دقیقه

اگر شما هم به تازگی متوجه مشکل کم شنوایی خود شده اید، توصیه می کنیم ابتدا یک ارزیابی کامل شنوایی و گوش میانی انجام دهید. در تست شنوایی ادیومتری بررسی کامل شنوایی در فرکانس های مختلف انجام می شود تا شدت و نوع کم شنوایی شما به طور دقیق مشخص شود. سمعک مناسب برای انواع کم شنوایی کم شنوایی انتقالی: نوعی از کم شنوایی است که با مشکلات گوش میانی همراه است. مثل افرادی که پارگی پرده گوش و عفونت گوش دارند. سمعک مناسب برای افراد مبتلا به کم شنوایی انتقالی، سمعکی است که در مقاوم به رطوبت و ترشح …

اگر شما هم به تازگی متوجه مشکل کم شنوایی خود شده اید، توصیه می کنیم ابتدا یک ارزیابی کامل شنوایی و گوش میانی انجام دهید. در تست شنوایی ادیومتری بررسی کامل شنوایی در فرکانس های مختلف انجام می شود تا شدت و نوع کم شنوایی شما به طور دقیق مشخص شود.

سمعک مناسب برای انواع کم شنوایی

کم شنوایی انتقالی: نوعی از کم شنوایی است که با مشکلات گوش میانی همراه است. مثل افرادی که پارگی پرده گوش و عفونت گوش دارند. سمعک مناسب برای افراد مبتلا به کم شنوایی انتقالی، سمعکی است که در مقاوم به رطوبت و ترشح گوش باشد و همچنین باعث بسته شدن کامل مجرای گوش نشود. اگر مشکل شنوایی همراه با عفونت و ترشح فعال گوش باشد، توصیه می کنیم حتما جهت مشاوره نزد متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه شود تا در صورت نیاز دارودرمانی هم شروع شود. اگر مشکل گوش میانی قدیمی است و عفونت فعال ندارد، باز هم سمعک با رعایت جوانب احتیاط تجویز و انتخاب می شود. چرا که در برخی افراد ممکن است به وجود جسم خارجی در گوش مثل قالب و سمعک واکنش نشان دهند و ترشح گوش عود کند.

 

 

کم شنوایی حسی عصبی: نوعی از کم شنوایی است که منشا مشکل از حلزون و عصب گوش می باشد. کم شنوایی حسی عصبی انواع مختلفی دارد با اشکال گوناگون که برای هر نوعی از کم شنوایی، سمعک مناسب باید تجویز شود. یکی از رایج ترین انواع کم شنوایی حسی عصبی، پیرگوشی است که در افراد بالای 60 سال بیشتر دیده می شود. حال بسته به سبک زندگی و نوع فعالیت شخص، سمعک انتخاب می شود.

برای مثال: سمعک مناسب برای فردی که از پیرگوشی رنج می برد اما تعامل اجتماعی بالایی دارد، دارای شغل پاره وقت می باشد و علاقه مند به تفریح و سفراست، بسیار متفاوت است با فردی که همان میزان از کم شنوایی را دارد اما بیشتر اوقات خود را در منزل است و تماشای تلویزیون، تنها سرگرمی وی نیز می باشد.

 

 

انتخاب سمعک متناسب با سبک زندگی

  • با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد این هستیم که اکثریت افراد حتی در سنین بالا از موبایل های هوشمند استفاده می کنند و ساعات زیادی را صرف فضای مجازی می کنند. مهم است که سمعک قابلیت اتصال به موبایل را هم داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی موزیک، پادکست، کلیپ و برنامه های آموزشی را مشاهده کنند. سمعک بلوتوثی بهترین انتخاب برای این دسته از افراد است. سمعک بلوتوثی در استایل سمعک داخل گوشی، سمعک پشت گوشی و سمعک ریک تجویز می شود که بسته به توانایی جسمی فرد مانند لرزش دست، وضعیت بینایی و … تجویز می شود.
  • برای دانش آموزان و دانشجویانی که کاندید سمعک هستند باید به این نکته دقت کنیم که سمعک از نوع هوشمند باشد، تعداد باند و کانال بالایی داشته باشد، سمعک بلوتوثی باشد و توانایی اتصال به لوازم جانبی را هم داشته باشد تا در صورت لزوم بتوانند صدای معلم و استاد را به صورت مستقیم از میکروفن رابط بشنوند.

 

 

  • روزانه در مرکز شنوایی سنجی و سمعک کیمیا شاهد مراجعینی هستیم که علاوه بر کم شنوایی، از مشکل لرزش دست، ضعف بینایی و درجاتی از آلزایمر رنج می برند. سمعک مناسب برای افرادی که توانایی جسمی و ذهنی کمتری دارند، حتما باید سمعک راحتی باشد. یعنی با توجه به شرایط فرد، سایز باتری مناسب باشد، خرابی کمتری داشته باشد، براحتی در گوش بگذارند و بردارند. ما در مرکز سمعک کیمیا سمعک پشت گوشی را توصیه می کنیم تا حداکثر استفاده مناسب و راحت را داشته باشند.

مطالب مرتبط :

انتخاب سمعک مناسب

مشاوره سمعک

انتخاب بهترین مدل سمعک

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۲۱۸۸۶۴۹۸۹۶ - ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰