لودینگ

تهیه قالب گوش

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 7 دقیقه

تهیه قالب گوش بر اساس نیاز کاربر متفاوت است. کلینیک شنوایی سنجی سمعک کیمیا با توجه به خواسته بیمار، میزان کم شنوایی فرد و… ساخت انواع قالب سمعک، قالب ضدآب و قالب ضد صوت را انجام می دهد. همانطورکه می دانیم برای سمعک های مختلف قالب های متنوعی وجود دارد. برای کاربران که ازسمعک پشت گوشی استفاده می کنند قالب متناسب با میزان کم شنوایی آن ها ساخته می شود. هدف از قالبگیری برای سمعک های داخل گوشی این است که برد سمعک باید داخل پوسته  قرار بگیرد و پوسته سمعک همان قالب گوش فرد می باشد در سمعک های …

تهیه قالب گوش بر اساس نیاز کاربر متفاوت است. کلینیک شنوایی سنجی سمعک کیمیا با توجه به خواسته بیمار، میزان کم شنوایی فرد و… ساخت انواع قالب سمعک، قالب ضدآب و قالب ضد صوت را انجام می دهد. همانطورکه می دانیم برای سمعک های مختلف قالب های متنوعی وجود دارد. برای کاربران که ازسمعک پشت گوشی استفاده می کنند قالب متناسب با میزان کم شنوایی آن ها ساخته می شود. هدف از قالبگیری برای سمعک های داخل گوشی این است که برد سمعک باید داخل پوسته  قرار بگیرد و پوسته سمعک همان قالب گوش فرد می باشد در سمعک های ریک رسیور داخل مجرای گوش است قالب مخصوص باید گرفته شود چون رسیورباید داخل قالب نصب گردد.

 

قالب سمعک

همانطور که میدانیم تقریبا اکثر سمعک های پشت گوشی به تهیه قالب گوش نیاز دارند. یعنی قسمت اصلی سمعک پشت گوش قرار می گیرد و قالب توسط هوک و شلنگ به داخل مجرای گوش می رود. ساخت قالب سمعک در تهران در کلینیک سمعک کیمیا انجام می شود.

اگرشما هم ازسمعک استفاده می کنید پس به قالب گوش نیازمندید. هدف ازساخت قالب گوش برای انتقال صدا از سمعک به مجرای شنوایی می باشد. در سمعک پشت گوشی سمعک ازطریق هوک و شلنگ به قالب متصل شده و صدا را منتقل می کند، درنتیجه کیفیت قالب روی کیفیت شنوایی موثراست.

 

قالبگیری گوش

ابتدا معاینه گوش توسط ادیولوژیست انجام می شود اگرجرم گوش زیاد باشد ابتدا توصیه می کنیم ساکشن یا شستشوی گوش انجام دهید. درمواردی که پارگی پرده گوش داریم باید برای قالبگیری دقت بیشتری شود.

 

جنس قالب سمعک

قالب سمعک دردوجنس سخت ونرم ساخته می شود. جنس سخت دوام بیشتری دارد و نظافت آن آسانتر است. جنس نرم قالب سمعک برای کودکان وافرادی که کم شنوایی شدید تاعمیق دارند مناسب است.  درسمعک های پشت گوشی طول قالب بسیارمهم است. اگرطول تیوب کوتاه باشد احساس کشیدگی قالب آزاردهنده است واگرطول تیوب قالب بلند باشد حس خوب جا نگرفتن وافتادن سمعک را دارید.

 

بهترین قالب سمعک کدام است؟

قالبی خوب است که به راحتی داخل مجرای گوش قراربگیرد. یعنی باعث آزار، خارش یا حساسیت گوش نشود. بهترین قالب سمعک قالبی است که باعث سوت کشیدن سمعک نشود یعنی نشتی صدا وجود نداشته باشد. سوت کشیدن سمعک زمانی اتفاق می افتد که قالب به درستی درون مجرای گوش جا نگیرد و نشتی صدا از کناره های قالب رخ دهد. علت دیگر سوت کشیدن سمعک، کافی نبودن قدرت سمعک و تقویت بیش از حد صدا می باشد. در این مواقع شنوایی شناس به شما توصیه می کند که حتما سمعک را با مدل قوی تر تعویض کنید.

 

برای ساخت قالب چه نکاتی باید رعایت شود؟

درساخت قالب سمعک سن بیمار و میزان کم شنوایی بسیارحائز اهمیت است. در کودکان و نوزادان با توجه به افزایش سن چون سایزگوش تغییرمی کندريا، باید قالب گیری مجدد و ساخت قالب جدید انجام شود به طورکلی قالبگیری باید اصولی و دقیق انجام شود تا کاربرکیفیت صدای خوبی را تجربه کند درکم شنوایی های ملایم تا متوسط و در افرادی که فرکانس آنها نزدیک به حد نرمال است باید روی قالب ونت هم بگذاریم. ونت قالب مانع از پیچش وصدای اکو می شود وکاربرحس راحتی وسبکی را دارد.

 

ساخت قالب سمعک به چه عواملی بستگی دارد؟

  • میزان کم شنوایی: هر چه میزان کم شنوایی بیشتر باشد، سایز قالب سمعک هم بزرگتر می شود. یعنی برای تهیه قالب گوش در کم شنوایی های ملایم، قالب کانال مناسب است که کاملا درون مجرای گوش قرار می گیرد.
  • نوع سمعک: در سمعک پشت گوشی قالب سیلیکونی سخت یا نرم ساخته می شود و شلنگ سمعک به آن متصل می گردد. اما در سمعک ریک نوع قالب ساخته شده کلیک مولد است به صورتی که رسیوردرون قالب جاگذاری می شود. در سمعک های داخل گوشی که نیاز به قالبگری دارند، از گوش فرد قالبگیری انجام می شود و از روی قالب سمعک ساخته می شود. در سمعک های جدید نیازی به قالب گیری نیست و سمعک توسط ربات ساخته می شود.
  • میزان عفونت گوش: در مواردی که پارگی پرده گوش میبینیم یا میزان عفونت و ترشح گوش زیاد است، از قالب های اسکلتون استفاده می کنیم که گوش کاملا کیپ نشود.
  • کلاپس بودن گوش: در افراد مسن که گوش کلاپس یا بسته می شود، بهتر است قالب سمعک سخت ساخته شود تا مانع بسته شدن بیشتر مجرا گردد.
  • سایز قالب: قالب شل (shell)، بزرگترین سایز قالب است و برای تهیه قالب گوش افرادی کاربرد دارد که کم شنوایی عمیق دارند. یعنی اگر قالب کوچکتر ساخته شود باعث سوت کشیدن سمعک می شود. قالب نیم شل (half shell)، برای کم شنوایی متوسط تا شدید مناسب است و نیمی از صدفه گوش را پر می کند. قالب canal، کوچکترین سایز قالب سمعک است و برای کم شوایی ملایم تا متوسط جوابگو است.

 

نظافت قالب سمعک

درسمعک های پشت گوشی چون قالب جدا از سمعک است، وقالب درون مجرای گوش جای می گیرد باید نظافت آن رعایت شود درافراد مختلف بسته به میزان جرم ورطوبت گوش نظافت قالب حائز اهمیت است. ولی به طورکلی توصیه می کنیم هر شب قالب سمعک راکاملاً تمیز کنید. دربرندهای مختلف سمعک، وسایل نظافتی سمعک موجود می باشد. تقریبًا همه سمعک ها برس تمیزکننده دارند که با آن محل خروجی صدا را تمیزمی کنید. همینطور توصیه می کنیم هر۶ماه یکبار شلنگ یا همان تیوب قالب را تعویض کنید چون درطول زمان شلنگ قالب سفت می شود و احتمال شکنندگی شلنگ وجود دارد همچنین سفت شدن تیوب قالب روی کیفیت صداهم موثراست.

 

قیمت قالب سمعک

قیمت قالب سمعک بسته به نوع قالب و جنس قالب متفاوت است. به طور تقریبی ارزانترین قالب سمعک حدود 120 هزار تومان می باشد. و قیمت قالب سمعک ریک حدود 350 هزار تومان است.

 

قالب ضد آب

یکی از مشکلاتی که در کلینیک سمعک کیمیا با آن موجه می شویم، این است که فرد موقع استحمام یا استخر رفتن دچار گوش درد یا عفونت گوش می شوند. راه حل مشکل این افراد، ساخت قالب ضد آب است.

تهیه قالب ضد آب برای افرادی توصیه می شود که مشکل پارگی پرده گوش دارند. یا میزان عفونت و ترشح گوش بسیار زیاد است و موقع استحمام یا استخر رفتن اذیت می شوند.

قالب ضد آب در جنس و رنگ های مختلفی موجود هستند. ساخت قالب ضد آب مراجعین کلینیک تخصصی شنوایی سنجی سمعک کیمیا در لابراتوار شرکت زیمنس انجام میدهد تا از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

معمولا مدل هایی از قالب ضد آب در داروخانه و استخر ها به فروش می رسند که معمولا یکبار مصرف هستند و جلو ورود آب را نمی گیرد. اما تهیه قالب ضدآب ساختنی به گونه ایست که از گوش فرد قالبگیری انجام می شود و متناسب با سایز هر گوش ساخته می شود.

قیمت قالب ضدآب

قیمت قالب ضدآب بستگی به جنس قالب متغیر است. کلینیک سمعک کیمیا با اتوجه به نیاز شما بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار میدهد. حداقل قیمت قالب ضدآب حدود 250 هزار تومان می باشد.

 

قالب ضد صوت

یکی از خطرات حضور در نویز و سروصدا وزوز گوش می باشد. افرادی که در محیط های پرسروصدا مشغول بکار هستند مثل کارخانه ها، مترو و… در معرض آلودگی صوتی قرار دارند. و پس از گذشت چند سال دچار وزوز گوش و کم شنوایی در فرکانس بالا می شوند.

راه حلی که برای این اشخاص وجود دارد، تهیه قالب ضد صوت می باشد. از گوش فرد قالبگیری انجام می شود و متناسب با سایز مجرای گوش، ساخت قالب انجام می شود.

تهیه قالب ضد صوت به دو صورت است:

  • قالب ضد صوت معمولی: که برای محیط هایی با نویز کم مناسب است. مثل دانش آموزان یا دانشجویانی می خواهند مطالعه داشته باشند.
  • قالب ضد صوت فیلتر دار: برای افرادی که در محیط های بسیار شلوغ هستند. مثل افراد شاغل در کارخانه ها و… فیلتر بکار رفته در قالب ضد صوت باعث می شود آسیب به فرکانس های شنوایی تا حد زیادی کاهش یابد.

قیمت قالب ضد صوت

قیمت قالب ضد صوت همانطورکه توضیح دادیم بسته به اینکه قالب معمولی باشد یا قالب فیلتر دار متغیر است. ارزانترین قینت قالب ضد صوت حدود 250 هزار تومان می باشد.

 

شما در کلینیک سمعک کیمیا می توانید بهترین کیفیت با قیمت مناسب را دریافت کنید.

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰