لودینگ

سمعک با چه قیمت و چه تکنولوژی برایم مناسب است؟

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 4 دقیقه

چه قیمت سمعکی با چه تکنولوژی برای من مناسب است؟ اگر شما هم به تازگی متوجه کم شنوایی خود شده اید و پس از انجام تست شنوایی سنجی، نوع و میزان کم شنوایی شما مشخص شده است، قدم بعدی انتخاب سمعک مناسب است. حال این سوال برای شما پیش می آید و قطعا دغدغه همه کاربران سمعک است که از کجا بدانم چه سمعکی برای من مناسب است؟ کدام مدل از چه برند سمعکی باید تهیه کنم؟ سمعک مناسب دارای چه قیمتی است؟   لازم به ذکر است که نوع کم شنوایی شما مانند اثر انگشت منحصر به فرد است. …

چه قیمت سمعکی با چه تکنولوژی برای من مناسب است؟

اگر شما هم به تازگی متوجه کم شنوایی خود شده اید و پس از انجام تست شنوایی سنجی، نوع و میزان کم شنوایی شما مشخص شده است، قدم بعدی انتخاب سمعک مناسب است. حال این سوال برای شما پیش می آید و قطعا دغدغه همه کاربران سمعک است که از کجا بدانم چه سمعکی برای من مناسب است؟ کدام مدل از چه برند سمعکی باید تهیه کنم؟ سمعک مناسب دارای چه قیمتی است؟

 

لازم به ذکر است که نوع کم شنوایی شما مانند اثر انگشت منحصر به فرد است. حتی میزان کم شنوایی دو گوش یک شخص هم همیشه یکسان نیست. برای انتخاب بهترین مدل و بهترین قیمت سمعک،  پس از مشخص شدن میزان کم شنوایی، عوامل دیگری را بررسی می کنیم. کارشناسان ما در کلینیک سمعک کیمیا  در جلسه مشاوره سمعک عوامل تاثیرگذار بر نوع و کیفیت و قیمت سمعک را برای شما توضیح می دهند. برخی از این عوامل عبارت اندز:

عوامل تاثیرگذار در انتخاب سمعک

  • سن
  • شغل
  • میزان تعاملات اجتماعی
  • سابقه کم شنوایی
  • سابقه استفاده از سمعک قبلی
  • ارزیابی توانایی های جسمی
  • لرزش دست
  • میزان بینایی
  • وضعیت حافظه و توجه و تمرکز
  • بودجه
  • ارزیابی محل زندگی از نظر میزان رطوبت
  • میزان درک شنوایی
  • سبک زندگی شما
  • و …

هر یک از موارد ذکر شده روی انتخاب سمعک شما موثر است. قیمت سمعک در مدل های پایه و basic از حدود 5/6 میلیون تومان شروع می شود و در مدل های ممتاز و پیشرفته تا حدود 40 میلیون تومان می باشد.

و لزوما همیشه گرانترین سمعک به معنای بهترین سمعک برای شما نیست. طبق نیاز و توقعات شما از سمعک، چند مدل به شما پیشنهاد می شود که باید طبق بودجه نهایی تصمیم گیری شود. مدل های مختلف در برندهای مختلف موجود هستند که از لحاظ تکنولوژی های بکار رفته در آن متفاوت اند.

 

 

انتخاب و خرید سمعک به چه عواملی بستگی دارد؟

به یاد داشته باشید که انتخاب و خرید سمعک مانند موبایل و یخچال و تلویزیون نیست که با چند ساعت سرچ کردن بتوانید به نتیجه دلخواه برسید. بلکه درانتخاب نوع و مدل و برند سمعک حتما باید با نظر و راهنمایی ادیولوژیست خود اقدام به خرید سمعک نمایید. ما در کلینیک سمعک کیمیا ابتدا بیمار را از جهت نوع ارتباط و توانایی هایش ارزیابی می کنیم. انواع استایل سمعک را معرفی می کنیم و در نهایت آن استایلی که از لحاظ حفظ ظاهر و کارایی و توانمندی  شما در استفاده از آن، مناسب باشد را پیشنهاد می کنیم.

توقعات کابر:

برای انتخاب مدل و تکنولوژی سمعک، میزان توقعات شما از سمعک بسیار مهم است که این موضوع هم با سبک زندگی و شغل شما رابطه مستقیمی دارد. اگر شما میخواهید سمعکتان بلوتوثی باشد و نقش ایرپاد را برای شما ایفا کند باید سراغ سمعک های هوشمند بلوتوثی بروید.

قیمت سمعک بلوتوثی در برندهای مختلف از حدود 12 میلیون تومان شروع می شوند. قیمت سمعک بلوتوثی بسته به دیگر تکنولوژی های بکار رفته در سمعک، سال ساخت و … در برندهای مختلف، متفاوت است.

شغل شما:

به عنوان مثال، انتخاب و خرید سمعک برای فردی که کارمند بانک است و تعاملات زیادی با همکاران و ارباب رجوع دارد در مقایسه با فرد سالمندی که اکثرا در منزل می باشد و بیشترین توقعش از سمعک، شنیدن راحت تلویزیون است، بسیار متفاوت است  ما بر اساس همه این موارد، مشاوره و تجویز نهایی سمعک را انجام می دهیم.

سن کاربر:

قطعا انتخاب سمعک برای دانش آموز، فرد جوان و سالمند متفاوت است. نکته ای در خرید سمعک برای یک دانش آموز مهم است، کیفیت و وضوح گفتار است تا در محیط مدرسه و آموزشی براحتی صدای معلم را بشنود و از لحاظ تحصیلی از هم سن و سالان خود عقب نیفتد.

برای فرد جوانی که به تازگی سرکار رفته و قصد دارد جایگاه شغلی خود را تثببت کند و تشکیل خانواده دهد، استایل ظاهری سمعک در کنار کیفیت سمعک بسیار مهم است. افراد جوان تر تمایل بیشتری دارند که سمعکشان دیده نشود و همچنین قابلیت بلوتوثی داشته باشد.

برای سالمندانی که بیشترین تفریحشان تماشای تلویزیون است، مهم است که سمعک برنامه  tv هم داشته باشد و برای آن دسته از عزیزانی که ساعاتی از روز را مشغول پیاده روی و صحبت با دوستان خود در پارک هستند، مهم است که سمعک سیستم نویزریداکشن و محافظ باد هم داشته باشد.

محیط زندگی کاربر:

اگر محل زندگی شما در مناطق شمالی ایران می باشد، باید در انتخاب و خرید سمعک دقت داشته باشید که سمعک ضد رطوبت و مقاوم به آب باشد. همچنین توصیه می شود در روز حدود 2/3 بار سمعکتان را حتما با برس مخصوص سمعک تمیز کنید. قیمت سمعک ضدآب در برندهای مختلف بسته به دیگر تکنولوژی های مورد نیاز شما، متفاوت است و از حدود قیمت 12 میلیون تومان شروع می شوند.

در قسمت بالا چند مورد از مهمترین عوامل موثر در خرید و انتخاب سمعک ذکر شد.

شما می توانید جهت مشاوره رایگان  با همکاران ما در مرکز سمعک کیمیا در ارتباط باشید.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۲۱۸۸۶۴۹۸۹۶ - ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰