لودینگ

کمک‌ هزینه بیمه سمعک در سال 1403

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 3 دقیقه

در چند سال اخیر شرکت‏های بیمه ؛ چه  بیمه‏های پایه و چه تکمیلی، در جهت کمک به افراد کم‏شنوا و کم شدن بار هزینه‏های درمانی این افراد، مبالغی را به عنوان هزینه سمعک در نظرگرفته‏اند. مقدار این هزینه در بیمه‌های مختلف متفاوت می‌باشد. سمعک یک نوع ارتز و نوعی از تجهیزات پزشکی است که برای افراد کم شنوا استفاده می‏شود. این وسیله کمک شنوایی در کیفیت‏ها و برندهای مختلف عرضه می‏شود و با توجه به تنوع آن قیمت متفاوتی دارد. این که بیمه تکمیلی شما شامل سمعک می‏شود، اول از همه به نوع قرارداد بیمه شما و مفاد آن قرارداد …

در چند سال اخیر شرکت‏های بیمه ؛ چه  بیمه‏های پایه و چه تکمیلی، در جهت کمک به افراد کم‏شنوا و کم شدن بار هزینه‏های درمانی این افراد، مبالغی را به عنوان هزینه سمعک در نظرگرفته‏اند. مقدار این هزینه در بیمه‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

سمعک یک نوع ارتز و نوعی از تجهیزات پزشکی است که برای افراد کم شنوا استفاده می‏شود. این وسیله کمک شنوایی در کیفیت‏ها و برندهای مختلف عرضه می‏شود و با توجه به تنوع آن قیمت متفاوتی دارد.

این که بیمه تکمیلی شما شامل سمعک می‏شود، اول از همه به نوع قرارداد بیمه شما و مفاد آن قرارداد ارتباط دارد. بنابرین زمانی بستن قرارداد و یا نام نویسی برای بیمه‏ها پایه و تکمیلی می‏توانید به مبلغ مورد قرارداد برای سمعک توجه بفرمایید. ما در این مقاله تلاش می‏کنیم تا درباره انواع بیمه های پایه و تکمیلی و پوشش آن‏ها برای سمعک و مدارک موردنیاز در سال 1403، اطلاعات کافی را در اختیار شما بگذاریم.

 

مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه خرید سمعک از بیمه

مدارک جهت دریافت کمک هزینه سمعک از بیمه شامل 4 مورد است:

  1. آزمایش شنوایی و نظر شنوایی شناس
  2. نظر متخصص گوش و حلق و بینی و نسخه آن
  3. فاکتور سمعک
  4. کارت گارانتی سمعک
  5. شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه به همراه کپی از صفحه اول آن

 

کمک‌ هزینه سمعک تامین‌ اجتماعی در سال 1403

 

 

بیمه تامین اجتماعی یکی گسترده ترین انواع بیمه ها در کشور ماست. این بیمه هر ده سال یک بار مبلغ یک میلیون و دویست و شصت هزار تومان جهت هزینه سمعک به افراد کم شنوا با داشتن مدارک فوق پرداخت می‏نماید. در صورتی که فرد کم شنوا کودک باشد این مبلغ دو برابر خواهد بود.

لازم است خاطرنشان کنیم که افرادی که دارای بیمه اختیاری تامین اجتماعی هستند نمی توانند از این تعرفه سمعک استفاده کنند.

کمک‌هزینه سمعک بیمه سلامت (خدمات درمان) در سال 1403

 

 

این بیمه به افراد دارای سابقه بیمه، مبلغی حدود هشتصدوهشتادهزار تومان جهت هزینه پرداخت می‏نماید. در صورتی که فرد کم شنوا کودک باشد این مبلغ دو برابر خواهد بود.

کمک‌هزینه سمعک بیمه نیروهای مسلح در سال 1403

 

 

این مبلغ برای بیمه‏های نیروهای مسلح، بسته به این که فرد چه نوع بیمه تکمیلی دارد و یا مکمل آن را دارد متفاوت است. در مورد بیمه مکمل درمان این عدد دو میلیون و هشتصد هزار تومان است و در مورد بیمه‏های تکمیلی دیگر این رقم متفاوت خواهد بود.

 

چند مرتبه می توان از تعرفه بیمه سمعک استفاده کرد؟

مبلغ بیمه سرچند سال یک بار به بیمه شده تعلق می‏گیرد. بسته به نوع بیمه پایه و تکمیلی این موضوع متفاوت است.

 

کمک‌هزینه سمعک با بیمه های تکمیلی در سال 1403

هر یک از بیمه‏های تکمیلی بسته به نوع قرارداد، مبالغ متفاوتی را پوشش می‏دهند. این مبلغ بسته به محل کار، میزان مبلغ پرداختی ماهیانه و نوع بیمه، می‏تواند حتی تا حدود چند ده میلیون تومان  نیز باشد. برای کسب اطلاعات بیش‏تر در مورد مبلغ پرداختی بیمه، می‏توانید با همکاران ما در کیمیا سمعک تماس گرفته و یا مستقیما از کارشناس بیمه خود جویا شوید.

 

کیمیا سمعک در جهت دریافت مبالغ بیمه به شما چه کمکی می‏کند؟

کیمیا سمعک در کنار ارائه خدمات پیشرفته سمعک، راهنمایی و مشاوره کامل در جهت دریافت کمک هزینه بیمه های پایه و تکمیلی را در اختیار شما عزیزان می گذارد. برای اطلاع از شرایط بیمه و مدارک لازم با کارشناسان ما در مرکز سمعک کیمیا تماس بفرمایید.

 

ارتباط با ما

قیمت سمعک

 

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۲۱۸۸۶۴۹۸۹۶ - ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰