لودینگ

سمعک مناسب برای کم شنوایی شدید تا عمیق

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 7 دقیقه

اگر اکثر صداهای روزمره را بلند و واضح نمی شنوید، و فقط صداهای بلند را می شنوید. اگر پنجره ماشینتان باز باشد، ممکن است آژیر آمبولانس 100 دسی بل را بشنوید، اما صدای کسی که از پشت شما را صدا بزند را نمی شنوید، احتمالا شما از نوع کم شنوایی شدید رنج می برید. افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تاعمیق نمی توانند صداهایی آرام تر از حدود 90 دسی بل بشنوند. مکالمه معمولی حدود 60 دسی بل است. کم شنوایی عمیق معمولاً از نقص مادرزادی یا بیماری یا آسیب گوش، ناشی می شود، نه از سن و پیرگوشی. بسیاری …

اگر اکثر صداهای روزمره را بلند و واضح نمی شنوید، و فقط صداهای بلند را می شنوید. اگر پنجره ماشینتان باز باشد، ممکن است آژیر آمبولانس 100 دسی بل را بشنوید، اما صدای کسی که از پشت شما را صدا بزند را نمی شنوید، احتمالا شما از نوع کم شنوایی شدید رنج می برید.

افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تاعمیق نمی توانند صداهایی آرام تر از حدود 90 دسی بل بشنوند. مکالمه معمولی حدود 60 دسی بل است.

کم شنوایی عمیق معمولاً از نقص مادرزادی یا بیماری یا آسیب گوش، ناشی می شود، نه از سن و پیرگوشی. بسیاری از افراد در این گروه لبخوانی می کنند یا از زبان اشاره استفاده می کنند زیرا معمولاً نمی توانند گفتار را بشنوند.

هم زبان اشاره و  هم لب خوانی راه های عالی برای کمک به تقویت توانایی های ارتباطی شما هستند. با این حال، افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق هنوز هم می توانند از سمعک یا کاشت حلزون بهره ببرند.

سمعک های قدرتمند برای کم شنوایی شدید تا عمیق

سمعک های قدرتمند سمعک هایی هستند که قدرت تقویت بالایی دارند، به این معنی که می توانند صداها را بیشتر از سایر سمعک ها تقویت کنند. سمعک سوپرپاور معمولاً برای افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق تجویز می شوند، زیرا می توانند صداها را به اندازه کافی تقویت کنند تا افراد بتوانند گفتار و سایر صداهای محیط خود را بشنوند و درک کنند.

افرادی که کم شنوایی شدید تا عمیق دارند از سمعک هایی استفاده می کنند که سمعک های سوپرپاور و اولترا پاور نامیده می شوند. این سمعک‌ها معمولاً بزرگتر از سایر سمعک‌ها هستند، اما تکنولوژی های اخیر ثابت کرده‌اند که فناوری سمعک قدرتمند در حال کوچک‌تر شدن است.

عوامل متعددی قدرت سمعک را تعیین می کنند، از جمله اندازه دستگاه، نوع فناوری استفاده شده و سطح تقویت آن. برخی از سمعک‌های قدرتمند بزرگ‌تر و قابل مشاهده‌تر از بقیه هستند، در حالی که برخی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد امکان کوچک و ظریف باشند.

مدار سمعک های قدرتمند

دلیل بزرگتر بودن سمعک های قدرتمند به دلیل نیاز به مدارات بیشتر است. سمعک های قوی از نوع سمعک پشت گوشی BTE هستند که با قالب مخصوص گوش فرد استفاده می شوند که معمولاً با باتری 675 یا باتری 13 کار می کند.

سمعک‌های BTE انتخاب محبوبی برای سمعک‌های پرقدرت هستند زیرا قوی و مستحکم هستند و دسترسی بیشتری به صداها بر اساس محل قرارگیری میکروفون ارائه می‌دهند.

برخی از ویژگی های رایج سمعک مناسب برای کم شنوایی شدید تا عمیق عبارتند از:

  • میکروفون های چندگانه:

این میکروفون ها به بهبود وضوح و جهت گیری صدا کمک می کنند و می توانند درک گفتار را در محیط های پر سر و صدا برای کاربر آسان تر کنند.

  • فناوری کاهش نویز:

این به کاهش نویز پس‌زمینه کمک می‌کند و تمرکز کاربر بر روی صداهایی که می‌خواهد بشنود را آسان‌تر می‌کند.

  • بلوتوث و وایرلس:

به سمعک اجازه می‌دهند به صورت بی‌سیم به دستگاه‌هایی مانند تلفن، تلویزیون و سیستم‌های آدرس عمومی متصل شوند و در این مواقع شنیدن را برای کاربر آسان‌تر می‌کنند.

  • تنظیمات برنامه چندگانه:

این تنظیمات به کاربر این امکان را می‌دهد که سمعک را برای محیط‌های مختلف، مانند محیط شلوغ، محیط خلوت، تلویزیون، تنظیمات همراه با موسیقی و… به صورت جداگانه انجام دهد.

  • لوازم جانبی سمعک

افرادی که دچار کم شنوایی شدید تا عمیق هستند، از سرمایه گذاری روی لوازم جانبی سمعک، مزایای زیادی دریافت می کنند. لوازم جانبی سمعک، مانند:

میکروفون از راه دو، رابط تلویزیون و آداپتورها و… محیط های چالش برانگیز زندگی را تا حدودی آسان تر می کنند.

بهترین سمعک های قدرتمند موجود در بازار کدامند؟

قوی ترین سمعک موجود در بازار کدام است؟

این مهم است که ابتدا بدانید که کم شنوایی شدید تا عمیق با سمعک های پرقدرت با موفقیت درمان می شود. این سمعک ها دارای بسیاری از ویژگی های مشابه سمعک برای درمان سایر سطوح کم شنوایی هستند. تنها موارد اضافه شده تقویت اضافی و ویژگی های پیشرفته تر تشخیص گفتار است.

اکثر تولید کنندگان سمعک در صنعت امروز سمعک های قدرتمندی را برای این مصرف کننده خاص ارائه می کنند.

در ادامه نگاهی به قدرتمندترین سمعک های موجود در بازار برای سال 2024 بیندازیم و ویژگی های اصلی آنها را بررسی کنیم.

بهترین و قوی ترین سمعک های موجود در ایران کدامند؟

بررسی قدرتمندترین سمعک ها در سال 2024

  • بهترین سمعک های قدرتمند آلمانی از برند سیگنیا

Signia Motion Charge&Go SP X

Motion X Charge&Go

Signia Motion Charge&Go PX

برای ارتقای عملکرد شنوایی شما با ویژگی ها و ابزار مناسب طراحی شده است. از جمله فناوری معروف، حسگر حرکت پلت فرم   Xperience برای دسترسی سریع به حرکات و تجربه شما از شنیدن طراحی شده است. بنابراین می توانید از تمرینات، معاشرت، جلسات کاری و لحظات خاص با خانواده خود لذت ببرید.

انواع سمعک سیگنیا برای درجات مختلف کم شنوایی خفیف (Motion X) تا سمعک قدرتمند،  Motion PX و سمعک فوق العاده قدرتمند – Motion SP X که به عمیق ترین کم شنوایی کمک می کند، پاسخ می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد سیستم شارژر سمعک است.

در واقع، در زمان عرضه، این سمعک قدرتمندترین سمعک موجود در بازار با قابلیت شارژ مجدد بود . SP X حدود 61 ساعت انرژی با یک بار شارژ دارد.

سمعک Signia Motion X دارای ویژگی های مفید و راحت است تا تجربه شنوایی روزانه شما را افزایش دهد. ویژگی‌های قابل اعتمادی مانند پخش بلوتوثی تماس‌ها و موسیقی مستقیماً با صدای مناسب برای کاهش شنوایی شما.

 

این سمعک‌های شارژی هم باریک و هم شیک هستند و می‌توانند تا 61 ساعت انرژی را با یک بار شارژ ارائه دهند، بنابراین می‌توانید روز خود را با اطمینان سپری کنید – فقط «شارژ کن و برو!»

  • سمعک قدرتمند Oticon Xceed

قوی ترین سمعک های Oticon 

سمعک‌های قوی Xceed به افرادی که کم‌شنوایی شدید تا عمیق دارند، دسترسی 360 درجه‌ای به گفتار بیشتری نسبت به مدل‌های گذشته می دهد.

سمعک های Oticon Xceed اولین سمعک قدرتمند جهان را با فناوری  BrainHearing و همچنین 146 دسی بل SPL و افزایش 87 دسی بل معرفی کردند که وضوح گفتار بهبود یافته و یادآوری کوتاه مدت را تسهیل می کند. همراه با کاهش تلاش شنیدای روزانه افراد مبتلا به کم شنوایی شدید تا عمیق.

این سمعک های فوق قدرتمند که بر روی پلتفرم Velox S ساخته شده اند، اولین سمعک هایی هستند که OpenSound Navigator را شامل می شوند. این به دسترسی بهتر به گفتار کمک می کند و تلاش گوش دادن را کاهش می دهد.

فناوری BrainHearing Oticon تا 11 دسی بل را در نسبت سیگنال به نویز بهبود می بخشد. این پیشرفت حتی در چالش برانگیزترین موقعیت های شنوایی نیز ادامه دارد.

 

Xceed CROS کیفیت صدای کامل 360 درجه را برای افرادی که ناشنوایی یک طرفه دارند در حالی که در فضایی پر سر و صدا صحبت می کنند ارائه می دهد. پخش دوگانه TwinLink به کاربران کمک می‌کند تا به جریان‌های صوتی خارجی متصل شوند، در حالی که از انتقال صدا به طور مستقیم از گوش ضعیف‌تر به گوش‌های قابل شنیدن‌تر بهره می‌برند. ثابت شده است که ویژگی TwinLink Oticon آگاهی از گفتار را تا 50٪ افزایش می دهد.

  • سمعک قدرتمند Phonak Naida Paradise

قوی ترین سمعک فوناک

به طور خلاصه، زمانی که سمعک Phonak Naida Paradise به بازار عرضه شد، اولین سمعک فوق‌العاده با قابلیت بلوتوث جهانی بود – دارای فناوری Marvel 2.0 و اتصال Roger Direct  ، ارائه ویژگی های چند منظوره به کاربران، صدای قدرتمند و اتصال مستقیم به دستگاه های بلوتوث مورد علاقه آنها.

با سمعک Phonak Naida Paradise، می‌توانید از انعطاف‌پذیری پخش همزمان به هر دو سمعک برای صدای واضح‌تر و 10 برابر طبیعی‌تر (با استفاده از قلم راجر) بهره ببرید. همچنین می‌توانید از میکروفون‌های راجر خود برای کمک به درک گفتار در نویز و از راه دور استفاده کنید.

سمعک  Phonak Naida Paradise در دو سبک قابل شارژ (PR) و باتری 675 (UP) موجود هستند.

سازگار با تمامی لوازم جانبی فوناک

اتصال مستقیم به دستگاه های آیفون و اندروید.

حداکثر توان: 139 دسی بل SPL و بهره 75 دسی بل

  • سمعک قدرتمند Resound Enzo Q
  • سمعک قدرتمند برنافون Leox

 

در نتیجه

توجه به این نکته ضروری است که سمعک های قدرتمند ممکن است برای همه مناسب نباشد و برای تعیین بهترین سمعک برای نیازهای فردی خود با یک متخصص شنوایی شناسی مشورت کنید تا ابتدا تست شنوایی شما انجام شود و سپس متناسب با میزان کم شنوایی و نیاز های شما، بهترین مدل سمعک تجویز شود.

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰