لودینگ

انواع سمعک هوشمند + قیمت

دسته‌بندی‌ها سمعک
نویسنده کیمیا سمعک
زمان مورد نیاز برای مطالعه 9 دقیقه

انواع سمعک هوشمند / قیمت سمعک هوشمند   شنوایی بخش مهمی از کیفیت زندگی را تشکیل می دهد. خوب شنیدن کمک می کند تا زنگی فعال تری داشته باشیم و فعالیت روزمره را با اعتماد به نفس بیشتری انجام دهیم. همچنین در مکالمات در مکان های پرسروصدا نقش پررنگ تری داشته باشیم. خوب شنیدن به تحریک مسیرهای عصبی و سلامت مغز کمک می کند. تاثیر سمعک روی سلامت مغز مغز انسان می تواند تا حدودی کم شنوایی را جبران کند، اما این جبران فرایندی خسته کننده است. به همین دلیل خستگی مداوم عموما یکی از اثرات جانبی کم شنوایی است. …

انواع سمعک هوشمند / قیمت سمعک هوشمند

 

شنوایی بخش مهمی از کیفیت زندگی را تشکیل می دهد. خوب شنیدن کمک می کند تا زنگی فعال تری داشته باشیم و فعالیت روزمره را با اعتماد به نفس بیشتری انجام دهیم. همچنین در مکالمات در مکان های پرسروصدا نقش پررنگ تری داشته باشیم.

خوب شنیدن به تحریک مسیرهای عصبی و سلامت مغز کمک می کند.

تاثیر سمعک روی سلامت مغز

مغز انسان می تواند تا حدودی کم شنوایی را جبران کند، اما این جبران فرایندی خسته کننده است. به همین دلیل خستگی مداوم عموما یکی از اثرات جانبی کم شنوایی است. سمعک و به ویژه سمعک نسل هوشمند می تواند شرایط چالش برانگیز را برای کاربر ساده کند و سلامت جسمانی و روانی فرد را بهبود بخشد.

کم شنوایی در بسیاری از موارد به این معناست که برخی اصوات به مغز منتقل نمی شوند، بنابراین اطلاعاتی را که برای فهم درست کلمات نیاز دارد از دست می دهد. اکثر افرا کم شنوا حضور گفتار را تشخیص می دهند اما درک گفتار برایشان دشوار است. استفاده هرچه زودتر از سمعک منجر به فعال ماندن مغز و درک بهتر گفتار می شود.

 

 

انواع تکنولوژی سمعک هوشمند

  • تکنولوژی hearintelligence

با هدف پردازش بیشتر و عملکرد هرچه طبیعی تر سمعک طراحی شده است.

این تکنولوژی سمعک هوشمند، نوع محیط اکوستیکی اطراف را تشخیص می دهد و تعاملات پیشرفته میان صدای ورودی و سیستم شنیداری انسان را در نظر می گیرد تا صدا را تا حد امکان به صدای طبیعی نزدیک سازد. این ویژگی های تعاملی طراحی شده اند تا شنوایی و محیط های شنیداری واقعی را بازنمایی کنند.

  • اتصال مستقیم بلوتوثی

با کمک تکونولوژی بلوتوثی سمعک هوشمند، سمعک های شما به هندزفری تبدیل می شود. امکان برقراری تماس تلفنی و گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا برقرار می شود.

در برخی از مدل های سمعک هوشمند، قابلیت جفت شدن با 8 دستگاه بلوتوثی و اتصال همزمان به 2 دستگاه بلوتوثی مانند تلفن یا تبلت وجود دارد. شما می توانید از یک دستگاه به موسیقی گوش کنید و سپس از طریق دستگاه دیگر به تماس تلفنی پاسخ دهید.

  • اپلیکیشن تنظیم صدا با موبایل

با استفاده از اپلیکیشن تنظیم انواع برندهای سمعک، می توانید ویژگی های سمعک را مطابق میل خود تغییر دهید و سمعک خود را تنظیم کنید.

  • Tap control

در برخی از انواع سمعک هوشمند می توانید گوشی موبایل خود را با دو ضربه ساده روی سمعک کنترل کنید:

قبول و رد تماس تلفنی

پخش و توقف موسیقی

فعال کردن دستیار صوتی

این ویژگی ها در حال حاضر فقط در سمعک شارژی استراتوس هنزاتون وجود دارد.

  • قابلیت تنظیم سمعک از راه دور

این قابلیت فوق العاده در سمعک های هوشمند بلوتوثی، دنیای جدیدی را به روی خدمات شنوایی شناسی گشوده است. به ویژه برای کاربرانی که به دلیل محدودیت های جسمی و حرکتی، مراجعه حضوری به مراکز شنوایی برای تنظیم سمعک دشوار است. و حتی برای کاربرانی که سمعک خود را از شهرهای اطراف خود تهیه می کنند و مشکل مسافت دارند هم مناسب است.

برای استفاده از این قابلیت هیجان انگیز تنظیم سمعک از راه دور، لازم است ادیولوژیست و کاربر سمعک هر دو به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. ارتباط با سمعک های هوشمند از طریق اپلیکیشن های تنظیم سمعک همان برند می باشد که قابلیت نصب روی همه تلفن های هوشمند با سیستم عامل اندروید یا ios می باشد.

 

 

قیمت سمعک داخل گوشی هوشمند

سمعک هوشمند، سمعکی است که از ویژگی ها و تکنولوژی‏های بروزی برخوردار است. سمعک هوشمند، قدرت تشخیص بالاتری دارد و متناسب با محیط و میزان کم شنوایی فرد به صورت اتومات، قابل تنظیم است.

برخلاف سمعک های دیجیتال که نویز بسیار زیادی داشتند، سمعک هوشمند مجهز به سیستم کاهش نویز و سیستم حذف صدای باد می‏باشد. قیمت سمعک هوشمند، تحت تاثیر همین عوامل نسبت به سمعک دیجیتال بیشتر است.

یکی از بیشترین و‌موفق ترین تجویز دفاتر ارزیابی شنوایی و سمعک، سمعک فراهوشمند می باشد.

در دنیای امروز اگر سمعک ها قابلیت شخصی سازی آسان و دقیق نداشته باشند و یا از امکانات بی سیم و بلوتوثی بی بهره باشند، پذیرش خوبی در میان کاربران نخواهند داشت.

یکی از قابلیت های سمعک فراهوشمند، اپلیکیشن تنظیم سمعک توسط کاربر می باشد.

که با همه موبایل های هوشمند همخوانی دارد.

از اینرو قیمت سمعک داخل گوشی فراهوشمند نسبت به سایر تکنولوژی ها، بیشتر است.

بطور کلی قیمت سمعک فراهوشمند از حدود ۹ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مدل ها تا حدود ۲۵ میلیون تومان می باشد.

در نظر داشته باشید همیشه گرانترین سمعک، بهترین سمعک برای شما نیست.

شما می توانید جهت مشاوره کامل قبل از خرید سمعک با همکاران ما در مجموعه سمعک کیمیا ارتباط برقرار کنید تا در زمینه انتخاب بهترین سمعک، تصمیم گیری خوبی داشته باشید.

قیمت سمعک پشت گوشی هوشمند

وقتی صحبت از هوشمند بودن یک کالا می شود، به این معنی است که این وسیله قدرت تشخیص بالاتری دارد و از ویژگی اتومات بودن بهره مند است. با توجه به فیدبک بیمارانی که از سمعک دیجیتال استفاده می کردند، سمعک هوشمند پا به عرصه تکنولوژی گذاشت و استقبال ورضایت کاربران سمعک را به دنبال داشت. سطح پردازشی صدا، تعداد باند و کانال بیشتر، افزایش تعداد میکروفن در سمعک، سیستم کاهش نویز، سیستم حذف صدای باد و … از امکانات سمعک هوشمند بشمار می روند.

در دنیایی زندگی می کنیم که سطح تکنولوژی با سرعت بالایی رو به پیشرفت است و صنعت سمعک هم از این قاعده مستثنی نیست. تجربه کاربران سمعک دیجیتال باعث شد که فناوری سمعک با رشد چشمگیری مواجه شود نتیجه آن معرفی و تولید سمعک هوشمند بود.

سمعک هوشمند  قدرت تشخیص بسیار بالایی در جهت پردازش صدا دارند. تعداد باند و کانال سمعک فراهوشمند در برخی از برندهای سمعک به ۶۸ هم می رسد. ۴ میکروفن چرخشی در سمعک، ویژگی وایرلس بودن و اتصال بلوتوثی سمعک به وسایل هوشمند مثل موبایل، رضایت کاربران سمعک را به دنبال داشت.

قیمت سمعک هوشمند بسیار متنوع می باشد. حدود قیمت سمعک پشت گوشی هوشمند از ۱۲ میلیون تومان است.

 


 

قیمت سمعک ریک هوشمند

سمعک ریک هوشمند

ابتدا لازم است توضیح مختصری جهت آشنایی بیشتر راجع به سمعک ریک داشته باشیم.

سمعک ریک نوعی از سمعک پشت گوشی است که سمعک پشت گوش قرار می گیرد و توسط سیم رسیور به قالب متصل شده و داخل کانال گوش جای می گیرد. سمعک ریک از لحاظ تکنولوژی در رده بالایی قرار دارد. یعنی ما سمعک ریک دیجیتال و آنالوگ نداریم و همه ی سمعک های ریک در دسته بندی هوشمند و فراهوشمند جای دارند.

سمعک ریک هوشمند به صورت باتری خور و شارژی می باشد که بسته به نیاز مددجو تجویز می شود. از آنجاییکه سمعک ریک دارای رسیور مجزایی می باشد، برای کم شنوایی ملایم تا عمیق مناسب است. قدرت رسیور سمعک ریک به صورت S/M/P/HP می باشد.

سمعک ریک هوشمند برای کاربرانی مناسب است که هم ظاهر سمعک برایشان مهم است و هم کیفیت سمعک. چراکه سمعک ریک از وضوح صدای بسیار بالایی برخوردار است وهمچنین در اکثر مدل های سمعک ریک، امکان اتصال بلوتوثی به موبایل و دیگر وسایل هوشمند وجود دارد. یعنی کاربر سمعک می تواند صدای مکالمه اشخاص و هرآنچه که از موبایل پخش می شود را به صورت مستقیم از داخل سمعک بشنود.

 

 

در بعضی از برندهای سمعک مانند نسل استراتوس سمعک هنزاتون، امکان اتصال بلوتوثی به 8 دستگاه وجود دارد. همچنین سمعک ریک هوشمند قابلیت اتصال بلوتوثی به سیستم عامل اندروید و IOS را هم دارد.

از دیگر قابلیت های سمعک ریک هوشمند می توان به تعداد باند و کانال سمعک اشاره کرد. به طور کلی هرچه تعداد باند و کانال سمعک بیشتر باشد، وضوح صدا بیشتر است. برای افرادی که از تعاملات اجتماعی بالایی برخوردارند و در طول روز در محیط های مختلف صوتی حضور دارند، سمعک هوشمند با باند و کانال بالا تجویز می شود تا سمعک بتواند صداهای مختلف با فرکانس های متفاوت را از هم تمییز دهد.

یکی از مهمترین دغدغه کاربران سمعک در محیط شلوغ مثل محیط کار، مهمانی، رستوران و…  این است که همهمه ی محیط زیاد است و افراد قادر نیستند تا اصوات گفتاری مهم را از جهات مختلف تشخیص دهند. میکروفن جهتدار و چرخشی در سمعک، راه حل مشکل شماست. حتی اگر در محیطی حضور داشته باشید که چندین منبع صوتی وجود دارد، سمعک هوشمند این قابلیت را دارد که صوات گفتاری و مهم را برای شما تقویت کند و اصوات اضافه و نویز هارا نادیده بگیرد.

 

انواع قالب سمعک ریک

 

قالبی که روی رسیور سمعک ریک قرار می گیرد، دو نوع است:

  1. قالب های میکرومولد ساختنی: در این مدل قالب سمعک ریک، از گوش فرد قالب گیری انجام می دهیم و رسیور داخل قالب سخت جای می گیرد. این نوع قالب ظاهر نسبتا بزرگتری دارد و البته رسیور سمعک از محافظت بیشتری برخوردار است.

 

 

قالب میکرومولد ریک برای چه کسانی مناسب است؟

  • کم شنوایی شدید و عمیق برای جلوگیری از فیدبک و سوت کشیدن سمعک
  • افرادی که ترشح و عفونت فعال گوش دارند برای جلوگیری از آسیب به رسیور
  • افرادی که لرزش دست دارند جهت سهولت در گذاشتن و برداشتن قالب
  • افرادی که مشکل بینایی دارند جهت استفاده راحت تر
  • افراد مسن

 

  1. دام و قالب های آماده و پیش ساخته: این نوع از قالب سمعک ریک، نیازی به قالبگیری از گوش فرد ندارد. دام ها در سایز و اندازه های مختلفی موجود هستند که برای انواع سایز کانال گوش مناسب است.

 

قالب آماده ریک برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که دوست ندارند اصلا سمعکشان دیده شود.
  • افرادی که ظرافت و سبکی سمعک برایشان مهم است.
  • کانال گوش تنگ و باریک
  • کم شنوایی های ملایم تا شدید
  • افراد جوان با توانایی جسمی مطلوب

 

قیمت سمعک ریک هوشمند

به طورکلی قیمت سمعک تحت تاثیر عواملی همچون برند سمعک، مدل سمعک، تکنولوژی سمعک، سال ساخت ، باتری خور یا شارژی بودن سمعک، خدمات و گارانتی سمعک می باشد. در همه ی برندهای سمعک، مدل پایه و پیشرفته موجود است. ما در مرکز سمعک کیمیا بسته به نیاز کاربر که چه سمعکی با چه تکنولوژی برایش مناسب است، انواع مدل سمعک با قیمت های مختلف به مراجعین پیشنهاد می کنیم.

انتخاب بهترین مدل سمعک با توجه به نتیجه سنجش شنوایی، سن، شغل، سبک زندگی کاربر، سطح توقعات کابر و … انجام می شود.

قیمت سمعک ریک در برندهای مختلف از حدود 9 میلیون تومان شروع می شود و تا حدود 35 میلیون تومان می باشد.

 

برای دیدن شکل ظاهری انواع سمعک روی گوش مراجعین مرکز سمعک کیمیا اینجا کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران
person-profile پروفایل وبلاگ فروشگاه علاقه مندی ارتباط
ارتباط مستقیم با ما در پیام رسان واتس اپ - WhatsApp
سلام، چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟
یک سوال دارم
مشاوره رایگان و سفارش: ۰۲۱۸۸۶۴۹۸۹۶ - ۰۹۳۵۷۷۷۴۰۱۰